tisdag 30 augusti 2011

Effektivitet!

Känns som att jag har varit hyfsat effektiv idag iallafall.
Blev inte riktigt en powerwalk utan en långpromenad och lite prat-mys med Mammsen och lek med två galna hundar istället! Om ni inte visste det redan så är jag lite djurgalen.. Jag är den som FORTFARANDE vid 21års ålder går fram till hundar och frågar deras ägare: "Får jag klappaaa?"

På vägen hem från stan i backen vid mig så såg jag två killar som stod med en yttepyttenytteknytte liten hundvalp så det blev såhär i mitt huvud: "Aaaahw!" Ni vet, bara sånt där hjärnsläpp som bara vi tjejer får till.
Jag: Den där var ju inte LITE söt!
Killen med hunden: Haha näe..
Jag: Kör ni hundtricket eller?

Själv har jag ju två katter och några fiskar, med more to come om man säger så.
Jag och min sambo har varit och tittat på en lägenhet längre upp på gatan som är jättefin!
Det är en 3a som vore helt perfekt för oss och mitt lilla zoo..
Har planer på att starta upp ett Axolotl kar!
Om ni inte vet vad en Axolotl är så har ni en gullig video här! :)
Riktigt fascinerande djur! Dom har både lungor och gälar, och vissa delar av kroppen och organen kan växa ut igen om dom blir skadade. I sällsynta fall så kan den även metamorphosera sig, tappa gälarna och bli en landlevande salamander..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar