onsdag 2 februari 2011

This house isn't a home when you're not around

Vi har blivit en riktigt liten söt familj här nu hemma hos mig.
Rickard är här jämt. Skrev ett sms till honom igår utan att tänka mig för där jag refererade detta som hans hem med.
Det fina är att det bara känns bra. Brukar tycka att det känns jobbigt att vara en människa så nära inpå hela tiden,
men när han försvinner så saknar jag honom direkt..

Min kära katt Luzy röjjer på som vanligt..

Fick ha min senaste badrumsmatta fin i nästan en vecka innan hon tyckte det var dags att röva den också. Sov här om natten och vaknade av att katten trampade på mig. Hinner vakna till och det första jag ser är en röv som närmar sig mitt ansikte. Hinner inte reflektera riktigt över vad som händer och innan jag vet ordet av så känner jag en mycket delikat skitlukt infinna sig i min näsa.. PANIK!
Rickard har köpt en jättefin döskalletröja till henne och när man ser henne i den kan man inte låta bli att säga AAAAAHW!

Igår så flyttade även min kära vän
Petra in här!
Hon och hennes pojkvän har gjort slut, och hon hade ingenstans att bo och jag som känner mig rätt ensam ofta tänkte erbjuda henne en del av min lägenhet. Så nu bor hon här i mitt stora kök! Haha, vi har ställt in en säng där så kvinnan är där hon hör hemma alltså.. I köket!
Nej men, hoppas att hon ska trivas här. Så kanske det här kan bli ett hem.

Igår så lagade jag kycklinggryta med pasta och
idag gjorde Petra bibimbap vilket är en koreansk kycklinggryta med ris.
Fruktansvärt gott var det!

2 kommentarer:

  1. Så fort det handlar om katten kan man ju inte låta bli att skratta högt. ^^

    SvaraRadera
  2. Men den finns bara i xs där. Och jag måste ha medium :'( Men ja, det är ju några månader kvar till sommaren. Så jag har ju tid på mig att lyckas hitta en, haha.

    SvaraRadera