torsdag 11 november 2010

Katten och jag, del II

Den här veckan har jag varit extra kärleksfull mot min livskamrat. Jag har varit noga med att säga vilken fin kisse hon är, klappat henne på magen extra länge, lekt med henne och stått ut med svansen jag alltid får i ansiktet. Men så fort jag får sällskap och hon inte har min fulla uppmärksamhet längre så sker detta:
Nyss så satt jag och Lina i soffan och pratade samtidigt som katten sitter och skriker oavbrutet. Jag bad henne att hålla käften och hon kollar på mig ett tag sen går hon tyst iväg. Efter ett tag så känner jag att "Fan, luktar det inte lite bajs?" Ställer mig upp och kollar. Jovisst, mycket riktigt, där ligger en liten gåva. Går sen för att hämta papper och ser att kattjäveln har torkat röven på hela badrumsmattan och dessutom missat kattlådan på köpet. Skriker till och ser att katten tittar på mig i dörröppningen med blicken "How do you like me now, bitch?" Tack, min katt, tack! Fick slänga ut badrumsmattan och fick kväljningar på köpet. FML

Tog hand om mina kära fiskar här om dagen genom att byta deras vatten, rengöra pumpen och rensa växterna i akvariet. Går sen ifrån en liten stund för att hämta nytt vatten i badrummet och ett smaskande ljud uppstår. Springer ut i vardagsrummet och ser katten sitta och lapa i sig akvarievattnet. Tror hon att hon ska orka dricka upp 70L vatten för att få tag på dom stackars fiskarna eller?


I morse när jag gick ut i köket för att fylla på min vattenflaska så hör jag i öronvrån att katten sitter och äter mat. "Jaha" tänker jag! "Har maten räckt så länge?" Kollar ner och ser att nej, det hade den inte.

Katten har lyckats putta ner påsen med kattmat i och dessutom brytit upp den. Hon sitter nöjt och smaskar i sig maten och mjauar "God morgon!" när jag kommer in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar